Postanowienia noworoczne i dlaczego to nie takie głupie

Który to? Nowy rok? Cudownie! Czyli to jest właśnie Ten Czas. Czas zmian.
W tym roku coś osiągnę. W tym roku wreszcie coś się zmieni. W tym roku będę inną osobą, lepszą, taką, jaką chcę być. Przecież tego właśnie oczekuje ode mnie społeczeństwo.
Tendencyjna, sarkastyczna gadka? Nieco. Ale czy na pewno? 


Wydaję mi się, że można to rozdzielić na dwie „najpopularniejsze” strony medalu.

Pierwsza: Całkowite odrzucenie tego, co niesie nowy rok czyli „Na pesymistę”

Nowy rok? No to co? Przecież to nic wielkiego. Kolejny miesiąc. Ludzie znów gdaczą o zmianach, postanowieniach, nierealnych planach, które i tak się nie spełnią.
Sylwester? W życiu! Żeby zaznaczyć to, wyjątkowo wcześnie położę się spać, powiem o tym komuś (zaznaczając swój „hipsteryzm”, a także wywołując kontrowersje) i zasnę zadowolony z siebie. Pieprzyć nowy rok.

Druga: Nowy rok? Nowy ty! Schudnij, obetnij włosy, kup farmę, zajdź w ciąże czyli „Na Pudelka”

Ten rok był dla Ciebie ciężki... Pomyśl, że teraz wszystko się zmienia! Konsekwencje tamtego roku już dawno odeszły w cień. To wymaga od Ciebie zmiany, najlepiej radykalnej. Podamy Ci inspirację do tego, jak się zmienić. Może operacja plastyczna, o której zawsze marzyłaś? A co najważniejsze; nie zastanawiaj się. To tylko popsuję Ci krwi i nerwów, ważniejsze i lepsze jest myślenie spontaniczne. No To kiedy umawiasz się na piercing?
Oj wiem, że to meeega tendencyjne. Ale co poradzę, zawsze marzyłam o tym, żeby pisać dla Pudelka :P Chodzi mi o to, że ani pierwsza, ani druga opcja nie ma jednoznacznie postawionych zalet, ani wad. Bo Nowy Rok może być faktycznie przełomem, bodźcem, który sprawi, że Twoje życie się odmieni, ale ogromne, spontaniczne zmiany, o których być może pod wpływem innych myśleliśmy, mogą okazać się strzałem w kolano. Warto jednak pomyśleć, a może nawet wypisać plany, które są możliwe. Jakie są moje i dlaczego czekałam dokładnie tydzień po sylwestrze? Czort wie, ale myślę, że to nie takie głupie.

LISTA SUPER-CUDOWNYCH-PRZEFANTASTYCZNYCH CELI NA 2017


1. Pisać bloga. Próbowałam z pamiętnikiem, próbowałam z blogiem tematycznym, próbowałam z blogami od kilku lat. Zawsze klapa. Naprawdę chciałabym, i myślę że chciałaby tego przede wszystkim moja nieszczęsna humanistyczna dusza, która nie ma gdzie i komu dać się „wyszaleć”. No i blog... To byłoby jakieś osiągnięcie życiowe.
2. Podnieść pewność siebie, być szczęśliwa sama ze sobą.
3. Podjąć dobre wybory w życiu.
4. Po prostu dobrze się bawić, to znaczy więcej zabawy, mniej trosk i rozmyślania nad nimi.


I... to tyle. Banalne cele? Mierze się z nimi od wielu lat. Kilka celi, które gdyby się spełniły, stanowiły by o mnie za rok. O nowej Mnie. I tego życzę i Tobie.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 Wiktoria Gloria , Blogger